en
Reflection
How Right-wing Populists use Behavioral Psychology to Mobilize Voters: A Social Identity Theory perspective
AN Original - UNPOP Series

Populist parties and leaders are becoming increasingly popular all around the world. Populist leaders use several tactics to mobilize specific groups, especially within the right-wing. Charismatic(...)

2023-01-30
pt
Reflexão
Jovens dentro e fora do jogo 
AN Original

Ao propormos uma reflexão sobre a educação de jovens, compreendemos que quanto mais se articula o conhecimento perante o mundo globalizado, mais os estudantes se sentirão desafiados a buscar(...)

2023-01-25
es
Reflexión
Perdón por los muertos
AN Original

Una de las canciones más entrañables de Silvio Rodríguez, que me acompañó en el largo verano de la anarquía, es “Pequeña serenata diurna”. Me calaba el hueso, en especial, esta(...)

2023-01-20
pt
Reflexão
Os trabalhadores trouxeram a democracia, e serão eles que irão aprofundá-la
Brasil de Fato
2023-02-07
es
Reflexión
Narcopolítica
Rebelión
2023-02-06
en
Reflection
Reading Fanon in Algeria, reading Algeria beyond Fanon
Africa Is a Country
2023-02-05
pt
Reflexão
Precisamos falar sobre as doenças negligenciadas
Outras Palavras
2023-02-04
es
Reflexión
Las mentiras de las grandes petroleras y la crisis del cambio climático
desInformemonos
2023-02-03
pt
Reflexão
Pandemias e fome: uma história antiga
Jornal da USP
2023-02-02
en
Reflection
The Geopolitics of Inequality: Discussing Pathways Towards a More Just World
The Tricontinental
2023-02-01
ALICE Colloquium_Opening Session: [2] Arturo Escobar
2014-09-19

AliceNews reached 30 thousand readers in 2021.
SUBSCRIBE TO OUR MONTHLY ALICENEWS MAGAZINE FOR FREE!

Facebook
Twitter
YouTube
RSS
Centro de Estudos Sociais
Colégio de S. Jerónimo
Apartado 3087
3000-995 Coimbra, Portugal
Tel +351 239 855 570
Fax +351 239 855 589

alicenews@ces.uc.pt

Conteúdos originais licenciados CC BY-SA 4.0 | conteúdos não identificado como original licenciados de acordo com a fonte.
Contenidos originales licencia CC BY-SA 4.0 | contenidos no identificado como original licenciados según la fuente.
Original contents licesed CC BY-SA 4.0 | contents not identified as original licensed according to the source.